تور استانبول
تور استانبول,هزینه تور استانبول,قیمت تور استانبول

نقش رستم

 
نقش رستم، یکی از مکان های دیدنی و تاریخی و همین طور مهم ترین و زیباترین آثار باستانی ایرانِ که در روستای زنگی آباد در شمال شهرستان مرودشت استان فارس و در فاصلهٔ ۶ کیلومتری از تخت جمشید در کوه حاجی آبادقرار گرفته. آرامگاه چند تن از پادشاهان هخامنشی از جمله داریوش بزرگ و خشایارشاه، نقش برجسته هایی از وقایع مهم دوران ساسانیان از جمله تاجگذاری اردشیر بابکان و پیروزی شاپور اول بر امپراتوران روم، بنایی موسوم به کعبه زرتشت و نقش برجسته ویران شده ای از دوران عیلامیان نیز در نقش رستم قرار داره.


عکس نقش رستم 55294

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1396برچسب:, :: 20:7 :: توسط : Kusadasi-tour

عکس موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد 23695

 

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

یکی از بزرگترین موزه های ایرانه که در تهران، محدوده دارآباد واقع شده. محل آن یکی از کاخ های شمس پهلوی بوده که برای میهمانان ساخته شده ولی هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته بوده که بعد از انقلاب، با تغییراتی برای استفاده عموم به موزه تبدیل شد. 

در سال ۱۳۸۰ مجسمهٔ دایناسور گیاهخوار «کامپتوزوروس» که در دوران ژوراسیک در ایران می زیسته و آثارش در سنگواره های تشکیلات شمشک کرمان یافت شده بوده، توسط هنرمندان ایرانی و افغانی در یزد ساخته، و بعنوان نماد در محل ورودی موزه نصب گردیده. همچنین، دو نمونه از نادرترین و زیباترین پستانداران در حال انقراض، با نام های گورخر ایرانی و یوزپلنگ آسیایی در اون به نمایش گذاشته شده.

موزه در سال ۱۳۷۶ به عضویت شورای بین المللی موزه ها درآمد و در همین سال نیز بعنوان اولین موزه ایرانی به شبکه جهانی اینترنت پیوست .


ارسال شده در تاریخ : شنبه 22 مهر 1396برچسب:, :: 1:47 :: توسط : Kusadasi-tour

روستای کندلوس (دهکده کندلوس)

عکس روستای کندلوس 119165
 

کندلوس فقط به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش شهره عام و خاص نیست، بلکه مجموعه فرهنگی کندلوس چنان وجاهتی به این روستای تاریخی بخشیده که هم اکنون روستای کندلوس به یکی از قطب های گردشگری استان مازندران تبدیل شده است. 

ازجمله فعالیت هایی که به کندلوس در کنار زیبایی های طبیعی جلوه ای خاص بخشیده و موجب شده است این دهکده از شهرت بسزایی برخوردار شود، برپایی دو موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی است. موزه مجموعه فرهنگی کندلوس یکی از موزه های منحصر به فرد استان مازندرانه که در آن آثاری از سفال، آبگینه، سکه، ظروف چینی و وسایل روشنایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه و بخش اسناد و کتب خطی، نسخ خطی کلام الله مجید، دیوان اشعار، عقدنامه، فرامین جمع آوری شده. تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی از میان کوچه های باریک و سنگفرش روستا کافی است تا به موزه برسید. البته خانه های روستای کندلوس همچون بسیاری از روستاهای تاریخی مثل ابیانه کاشان به قدری زیباست که طبیعتاً زمان رسیدن شما را به موزه طولانی تر می کند. 

برای رسیدن به کندلوس از محور کرج ـ چالوس که به سمت چالوس حرکت کنید ۷ کیلومتر بعد از مرزن آباد به دوراهی کجور می رسید. در این راه فرعی پس از طی ۴۲ کیلومتر مسیر کوهستانی به روستای کندلوس می رسید.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396برچسب:, :: 22:14 :: توسط : Kusadasi-tour

عکس آرامگاه خواجوی کرمانی 81238

 

آرامگاه خواجوی کرمانی

آرامگاه کمال الدین ابولعطاء متخلص به خواجوی کرمانی کنار دروازه قرآن و در تنگه الله اکبر قرار دارد وچشمه رکن آباد هم از کنار این مزار جریان دارد. این آرامگاه بدون سقف در سال ۱۳۱۵ ساخته شده است که تاکنون بارها مورد بازسازی قرارگرفته و بازدیدکننده زیادی هم دارد .
کمی بالاتر از مقبره خواجو، ۳ غار دیده می شود که یکی از آنها محل عبادت و ریاضت زاهدان و مشایخ بوده و خواجو هم مدتی اونجا به عبادت مشغول بوده . سال ۱۳۷۰ بعد از کنگره بزرگداشت خواجو در کرمان سردیسی از این عارف نامی ایران در این محل نصب شده است.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1396برچسب:, :: 1:1 :: توسط : Kusadasi-tour

پل چوبی بندر کیاشهر
تالاب و پل چوبی بندرکیاشهر از مناطق بسیار دیدنی استان گیلانه، این بندر زیبا یکی از مراکز توریستی بکر کشورِ و بهترین مکان تفریحی این بندر پل چوبی که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور کرده .
 
عکس پل چوبی بندر کیاشهر 14963

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 6 مهر 1396برچسب:, :: 23:39 :: توسط : Kusadasi-tour

پارک جنگلی کوهسار

این پارک یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری شهر تهرانه و فضای مناسبی برای پیاده روی داره. از امکاناتش می شه به پیست موتور سواری و گلایدر، آموزش ساخت بالن و بومرنگ اشاره کرد. تازه توی این پارک دسترسی به ارتفاعات با وسیله نقلیه هم ممکنه. تو این پارک می تونین تهران رو زیر پاهاتون ببینین. 
این بوستان چندان در میان مردم، شناخته شده نیست و محلی خلوت و بی سروصداست.

آدرس: ایران - تهران - تهران شهران شمالی، بلوار کوهسار
عکس پارک جنگلی کوهسار 230945

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1396برچسب:, :: 21:32 :: توسط : Kusadasi-tour

درباره وبلاگ
به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: